BECAUSE I'M HAPPY

Vaikka mä oon ollut viime aikoina melko väsynyt, oon mä ollut myös onnellinen.

Kun miettii sanaa välivuosi, tulee mieleen hyvin rennosti vietetty vuosi. Mulle tämä välivuosi on tarkoittanut jotain aivan muuta - opiskelua, työtä ja stressiä. Vapautta. Vaikka edellä olevia käsitteitä (ainakaan kaikkia niistä) ei voi liittää onnellisuuteen, on ne mulle tietynlaisia avaintekijöitä onnellisuuteen - niin hullulta kuin se kuulostaakin.

Mä oon tätä vuonna opiskellut paljon (viimeinen KTKP-tehtävä menossa!) ja tehnyt töitä niska limassa aina kun siihen on ollut mahdollisuus. Ja opiskelut + työ = stressi. Toisaalta, suurimmaksi osin tänä vuonna tuo stressi on ollut sellasta tervettä, eteenpäin ajavaa stressiä. On myös tietysti ollut niin sanottua huonoa stressiä, joka on aiheutunut työtilanteen vaihtelun mukaan. Viime aikoina mulla on ollut hyvin töitä, mutta mä oon myös hyväksynyt asian, että niitä töitä ei koko ajan vain ole. Pääsykoemateriaalin ilmestymiseen asti mä teen sijaisuuksia ja sen jälkeen keskityn sitten ihan vaan lukemiseen. Kesällä (toivon mukaan) olen töissä.

Se, miksi ylläoleva kombo tekee mut onnelliseksi, on se, että mä tarvitsen tietyn määrän toimeliaisuutta ollakseni onnellinen, tunteakseni itseni tarpeelliseksi. Tietysti rentoilu ja sen sellainen tiettyyn pisteeseen asti on hyvin jees, mutta pitemmän päälle mä tarviin tekemistä - tekemistä, joka pitää minut käynnissä ja onnellisena.

Mä en millään tavalla kadu mun välivuotta - se on tullut tarpeeseen. Mä en vaan arvannut, millainen siitä tulisi. Silti en vaihtaisi päivääkään pois. Tän vuoden aikana mä oon saanut varmuuden siitä, mitä mä haluan työkseni tehdä. Oon myös miettinyt toisen välivuoden mahdollisuutta (jopa pakollisuutta), eikä mua pelota se. Eihän se siltikään ole varma, pääsenkö opiskelemaan ensi syksynä. Jos en pääse, mä teen töitä ja opiskelen avoimessa yliopistossa - kyllä hätä keinot keksii.

Nyt tähän onnellisuus-sepustuksen perään mä länttään asukuvat yhdeltä onnelliselta työpäivältä:

MDSC_0535 MDSC_0547 MDSC_0544
farkut Vila // farkkupaita ja harmaa paita H&M // huivi Kappahl // kello DW // tennarit Converse

Ei kommentteja