TAMMIKUUN VALITUT PALAT

Ajattelin aloittaa tässä blogissa uuden sarjan - kuukauden valitut palat. Mä oon jo pitkään tykännyt lukea muista blogeista kuukauden lempparit-postauksia ja itsekin sellaisia vanhassa blogissa kirjoittelin aikani. Ajattelin, että nyt olisi aika kokeilla uudelleen!

Elikkäs, tammikuun 2015...

MDSC_0536
ihonhoitotuote oli ehdottomasti Lumenen Sensitive Touch SOS, joka lupasi nopean ensiavun kuivalle, karhealle ja ärtyneelle iholle. Yleensä mä suhtaudun hyvin skeptisesti näihin lupauksiin, mutta nyt voin rehellisesti sanoa, että nämä pitävät paikkansa. Mulla on aika ajoittain hyvin paha atooppinen iho ja oon itse kokenut tämän aivan huippuna atoopikoille. Mun iho ei oo ollut näin kuiva ja ärtyisä vuosiin, mutta vuoden vaihteen jälkeen se sitten iski - iho hilseili vaikka mikä teit ja oli hyvin kireä ja ärtynyt. Tämän avulla mä oon saanut ihon nopeasti taas hyvään kuntoon - on se edelleen kuiva, mutta ei enää pahapaha. Tuote on hajusteeton, mistä plussaa myös.
MDSC_0524
hiusjuttu oli se, että mä hieman uudistin tätä mun pehkoa. Tämä tosin tapahtui aivan viime vuoden lopulla, mutta menkööt nyt tammikuun valittuihin paloihin. Mulla oli siis jo syksyllä leikattu tätä mun reuhkaa lyhyemmäksi ja kotikonstein värjäilty. No, epätasainen väri ja muutamassa kuukaudessa pitkäksi venähtänyt tukka alkoi vuoden lopulla vaatia ammattilaisen käsittelyä. Lyhennettiin jälleen vähän ja värjäiltiin mun omaa väriä tyveen ja vaalennettiin latvoja. Mä tykkään! Törmäsin muuten viime viikolla mun lukion opettajaan, joka totesi, että näytän aikuisemmalta näillä hiuksilla. Varmaan mä sitten näytän :)
MDSC_0546
ärsytys oli kädenvääntö Kelan ja Työkkärin kanssa. Mä en siis loppujen lopuksi voinut jatkaa mun työkokeilua, eikä siinä mitään - mä oon tehnyt nyt sijaisuuksia ja oon siis päässyt maistamaan opettajana oloa.  No, joka tapauksessa me väännettiin kättä siitä, voinko mä opiskella vapaa-ajalla avoimessa yliopistossa. Mä tiedän, että nämä selvitykset on aivan normaaleja, mutta ne saa mut vaan ärsyyntymään - työtön ei saa vissiin olla ollenkaan oma-aloitteinen tai aktiivinen. Pitäs vissiin räkiä kattoon niin oltas tyytyväisiä. Kysymys oli siis siitä, onko mun opinnot täysipäiväisiä (5 op tai enemmän kuukaudessa). Ei ole. Tästä mä ootan tällä hetkellä päätöstä, jonka vuoksi mulla nyt viilee kaikki työttömyysturvat joulusta asti. Lisäks mua ärsyttää Työkkärin toiminnassa se, että siellä kukaan ei tiennyt reiluun kuukauteen, miten YT-neuvottelut vaikuttaa työkokeilulaisiin. Joka toisessa viestissä lupailtiin työkokeilun jatkumisella ja joka toisessa tuli kieltävä vastaus. Mun kohdalla vastaus pysyi kieltävänä. Eipä siinä mitään, mä teen nyt satunnaisia sijaisuuksia (ja oon onnellinen niistä) ja opiskelen vapaa-ajallani. Ei siis liiemmin valittamista - onpahan omaa aikaa edes jonkin verran.
m10882004_897338366983616_1314769127_n
THE JUTTU oli ehdottomasti Fitfarmin Superdieetin alkaminen! Mä päätin jo syksyllä, että lähden mukaan tähän tammikuun alun Superdieettiin ja oon ollut tyytyväinen. Vielä olis dieettiä pari viikkoa jäljellä ja uskon, että tää on askel kohti terveellisempää elämää. Ei sillä ettenkö joskus herkuttelisi, mutta yleisesti ottaen terveellisempi elämä on tähtäimessä. Mä voisin kirjoitella kokemuksistani Superdieetin ja yleisesti lahduttamisen suhteen tässä joku kerta jos teitä kiinnostaa..?
m10914357_1552168711719281_394514760_n
liikunta oli ehdottomasti kuntosali. Superdieetin myötä on tullut käytyä salilla neljästi viikossa ja voin sanoa, että pikkuhiljaa on se salikipinäkin alkanut löytyä takaisin. Dieetin myötä mun lempparisalitreeniksi on muodostunut käsipainotteinen treeni. Viime kuussa tuli käytyä salilla 16 kertaa (=15 h), mikä on ihan hyvin. Tästä se taas lähtee :)
brussel-sprouts-horiz
herkku oli mun osalta ruusukaalit. Joo, pitäkää vaan hulluna, mutta näitä on tässä taloudessa kulutettu ihan kunnolla viimeisen neljän viikon aikana. Mä voisin syödä näitä vaikka joka päivä - ne on hyviä, ne käy vaikka minkä proteiinin kanssa, ne on täyttäviä sekä niiden ravintoarvot on hyvät. Mitä muuta sitä herkulta voisi toivoa?
MDSC_0436
käsityö oli mun ikuisuusneule - torkkupeitto. Mä oon aloittanut tän jo vuosia sitten ja pikkuhiljaa tää näyttää valmistumisen merkkejä. Mä oon siis virkannut ihan julmetunkokoisen isoäidinneliön tuohon keskelle ja oon nyt neulonut noita reunoja yksi kerrallaan. Nyt ois kolme neljästä reunasta valmiita.. Kyllä tuo vielä valmistuu!
MDSC_0541
asuste oli villasukat. Koska hengasin suurimman osan kuukaudesta kotona, oli villasukat useimmiten jalassa. Mulla on tosi paljon villasukkia, mutta useimmiten mun jalkoja lämmittämään päätyy kaikkein vanhimmat ja kulahtaneimmat parit. Miksi on niin vaikea korkata uusi pari?
MDSC_0544
biisi oli kuun loppupuolella julkaistu Mötley Crüen viimeinen single - All bad things. Mä en kuuntele mitenkään hirveen aktiivisesti Mötleytä, mutta tää iski ja kovaa. On soinut aikalailla repeatilla...
MDSC_0456
kirja oli tällä kertaa kolme kirjaa - Outolintu-trilogia nimittäin. Mä tein uuden vuoden lupauksen, jossa lupasin lukea ainakin yhden kirjan kuukaudessa. Tällä hetkellä näyttää siis varsin hyvältä. Tuo viimeinen osa, Uskollinen, on tosin vielä kesken, mutta kaksi kirjaa kuukaudessa on ihan hyvä startti. Mä olin ennen kova lukemaan, mutta kiireisiin vedoten se on viime vuosina jäänyt. Eipä jää enää (toivottavasti). Suosittelen kaikille tätä trilogiaa, itse olen ainakin lukenut näitä ihan ahmimalla ;)
MDSC_0548
TV-sarja oli tammikuussa Täydelliset naiset. Mä aloitin tän katsomisen viime syksynä (?) ja oon siitä asti ollut koukussa... Mä oon tällä hetkellä kakkoskauden loppumetreillä ja veikkaanpa, että kolmoskausi kutsuu asap.

Sellainen sarja siis kyseessä. Kommentoikaa, mitä tykkäsitte! Itse ainakin tykkäsin tehdä tätä - ensi kuussa uusiksi siis!

Ei kommentteja