TAKATALVI

Nyt se sitten iski - takatalvi, tänne keskelle jo melko lupaavaa kevättä. En toki valita, parempi nyt kuin kesäkuussa viikkoa ennen juhannusta.

Tänään oli piiitkästä aikaa työpäivä. Tällä viikolla mulla on itse asiassa neljä työpäivää, eli kolme vielä edessä. Pari päivää alkuviikosta mä opetan äidinkieltä ja terveystietoa ja loppuviikko onkin sitten matemaattisia aineita sekä historiaa ja yhteiskuntaoppia. Ei paha ollenkaan siis. Jatkossa mun tosin pitää vähän rajoittaa töitä pääsykokeisiin lukemisen vuoksi - se hupi kun alkaa huomenna... Sinäänsä pahaan saumaan tuli tämä kuukauden työttömyys (edellisestä sijaisuudesta melkein kuukausi), olisi ollut ihan paikallaan tällä hetkelläkin lukemisen vuoksi.. Mutta kiva tehdä töitä edes muutama päivä!

Tuosta takatalvesta puheen ollen - kuinka monta kertaa ihminen voi kaatua puolen kilometrin matkalla koululta kirjastoon? Omalla kohdalla vastaus on kaksi oikein mojovaa kaatumista. Olinkin jo unohtanut, kuin ärsyttävää on tuore lumi jään päällä.... Ja mitä ilmeisimmin converset on mun uudet epäonnen kengät. Laitoin ne nimittäin tänään piiiitkästä aikaa jalkaan ja ylläripylläri heti sain käydä liian lähellä maanpintaa... Pitäisi vissiin keksiä jotkin muut kengät töihin.

Päätin tänään skipata illan jumpat (olin suunnitellut meneväni sekä combattiin että pumppiin) ja mennä sen sijaan raikastavalle tunnin lenkille räntäsateeseen. Miksikö? Mulla oli jotenkin tosi tunkkainen olo koko päivän. Eilen illalla mä kaiken lisäksi havahduin siihen, että mä oon tukkoinen ja kurkussa asuu mini-kaktus. Mä vaan niin toivon, että tää ei oo mitään kevätflunssaa - mulla ei tasan ole aikaa sille!

Mutta mutta. Oli minulla asuakin esitellä teille. Tämä asu on muutaman viikon takaa, mutta tänään mulla tosin oli melkein samanlainen asu - kengät oli erit, hiukset oli kiinni ja neule oli hieman erilainen, mutta harmaa sekin. Läheltä siis liippaa - sort of. Taustakin oli vain vähän lumettomampi...
MDSC_0456 MDSC_0460 MDSC_0463 MDSC_0479
farkut Vila // neule GinaTricot // nahkatakki VeroModa // maiharit CM // sormus Kalevala

Ei kommentteja