HELMIKUUN VALITUT PALAT

Jälleen on uusi kuukausi aluillaan, joten on myös aika katsastaa, mitkä olivat helmikuun valitut palat!

Helmikuun 2015...
MDSC_0109
kauneustuote oli Forever Bright hammastahna. Kyseessä on aloe vera-pohjainen, fluoriton hammastahna, joka lupaa puhdistaa tehokkaasti ja samalla hoitaa ikeniä ja limakalvoja. On myös tutkittu, että tämä hammastahna on ehkäissyt tehokkaasti hammaskiven muodostumista (mikä on ainakin mulla iso ongelma) ja antaa pitkäksi aikaa raikkaan hengityksen. Mä oon nyt käyttänyt tätä parisen viikkoa ja oon ollut tosi tyytyväinen. Musta tuntuu, että mun hampaat on nyt valkoisemmat kuin ennen tämän käyttöä. Oon käyttänyt aiemminkin Foreverin tuotteita, mutta tää on mun mielestä yliveto ykkönen! Harkitsen myös toisen tuubin ostamista :) 
MDSC_0117
hiustuote oli Goldwellin Hot darling-lämpö/muotoilusuihke. Mä sain tän joskus aikoinaan meidän tutuilta synttärilahjaksi, mutta tää jäi kaapin perukoille mun luottotuotteiden varjoon. Reilu kuukausi sitten mun vanha lämpösuihke loppui ja päätin antaa tälle mahdollisuuden. Tää on ollut ihan huippu (ei kyllä ehkä Tresemmen suihkeen veroinen, mutta melkein)! Antaa hiukselle kivasti rakennetta ja suojaa hyvin kuumuudelta föönatessa.
MDSC_0103
ärsytys oli se, että erinäiset paikat on vähän kipeillyt viimeisen kuukauden ajan. Kaikki alkoi sd:n puolessa välissä, kun mä satutin treenatessa mun polvet. Oisinkohan kyykännyt vahingossa väärässä asennossa (who knows). No, kun polvet toipui, tää tohelo meni telomaan kantapäänsä - joo luitte oikein. Hain postia ja liukastui, jolloin täräytin kantapään ihan täysiä jäälle. Muutaman päivän kantapää oli kosketusarka, mutta pikku hiljaa se on toipunut. No, ei kahta ilman kolmatta eiks niin? Lauantaina, helmikuun viimeisenä päivänä, onnistuin sitten telomaan vielä itseäni lisää. Tällä kertaa pikkuvarvas joutui uhriksi siivotessa. Onnistuin potkasemaan sen pahasti oven pieleen (oikeen rusahti) ja ainakin kynsi tais viottua (verta ainakin tuli kivasti). Kyllä se tuossa mukana kulkee hieman teipattuna... :D Jospa tän vuoden loukkaantumiset ois sitten tässä?
Niin, ja tuo kylmägeeli liittyy asiaan siten, että se on ollut enemmän kuin hyvä kaveri erinäisistä syistä viimeisen kuukauden aikana...
MDSC_0097
THE JUTTU oli hyvä työtilanne. Viime kuussa ei ollut montaa päivää, etteikö minulla olisi ollut töitä - mikä on pelkästään hyvä juttu! Opiskeltuakin tuli ahkerasti siinä sivussa.
MDSC_0128
liikunta oli lenkkeily. Vaikka dieetin eka vaihe loppui kuun puolivälissä, on liikunta jatkunut melko samanlaisena. Oon vähentänyt ehkä hieman salilla käyntiä, mutta lenkillä oon ravannut senkin edestä. Salilla on tullut käytyä vähintään kaksi kertaa viikossa, mutta lenkillä sellaiset 4-6 kertaa viikossa. Mä jotenkin tykkään ihan älyttömästi vaan kävellä ympäriinsä - saan olla luonnossa, kuunnella musiikkia ja (yrittää) olla ajattelematta mitään.
MDSC_0121
biisi oli HIM - Join me. Tässä alku vuodesta on tullut kuunneltua melko raskasta musiikkia (verrattuna normaaliin), joten HIM, CoB ja kaverit on pitäneet mulle ahkerasti seuraan lenkkipolulla. Se, miksi HIM - Join me päätyi kuukauden biisiksi, johtuu siitä, että siitä tulee mulle jotenkin niin nostalgiset fiilikset - mä muistan, kun pikku-Heidi lauloi tätä aina, kun tää tuli radiosta tai tv-karaokesta! Mä olin jotenkin kokonaan unohtanut tän kappaleen olemassaolon, kunnes mä kuulin tän yhtenä aamuna töihin ajaessani. Love it - hyviä muistoja ;)
MDSC_0063
herkku oli kaurapuuro cashew-pähkinöillä ja pakastemustikoilla. Dieetin parilla vikalla viikolla ei saanut syödä ollenkaan kaurahiutaleita tms. joten voitte uskoa, että on ollut luksusta saada syödä aamulla puuroa! Mun perusaamupuuro on 30 g (= ½ dl) kaurahiutaleita ja 1,5 dl vettä. Sitten vaan mikroon 2 min 30 s ja pähkinät ja mustikat päälle ja ääntä kohti!
MDSC_0120
kirja oli Veronica Rothin Uskollinen, eli Outolintu-trilogian viimeinen osa. Tää oli tavallaan viime kuun kirjoissakin mainittu, mutta silloin tää oli vielä pahasti kesken. Sain tän luettua pari viikkoa sitten enkä saanut helmikuussa muuta kirjaa luettua kokonaan, joten menköön tämä nyt kuukauden kirjasta. Kaunokirjallisuuden sijaan on kyllä tullut luettua yksi jos toinenkin opiskelukirja...
Tästä kirjasta sen verran, että ei ollut ehkä niin hyvä kuin trilogian kaksi ensimmäistä osaa, mutta hyvä kirja silti. Kirjan ja samalla koko trilogian loppuratkaisu oli sellainen, jota en osannut odottaa - pointsit siis siitä!
Jospa maaliskuu olisi parempi kuukausi kirjarintamalla?
6a0128763842f6970c014e8968b32d970d_zpsf90ecf0c
TV-sarja oli mun ikisuosikki Masterchef Australia. Mä oon seurannut tätä alusta asti ja oon edelleen ihan hulluna tähän. Mä oon katsonut myös jonkin verran USAn ja Suomen versioita, mutta tää on ihan ylivoimaisesti paras. Mä saan tästä sarjasta intoa leipoa ja kokata itsekin enemmän erilaisia juttuja (oon tosin toistaiseksi laittanut vaan leipomisjuttuja käytäntöön..). Tän kauden lempparit on Laura ja Jaime.
MDSC_0024
käsityö oli leipominen, sillä onhan sekin käsillä tekemistä! Näihin kekseihin sain inspiraation juuri tuolta Masterchef AU:sta. Ihan hullun helppoja (maapähkinävoi + kananmuna + sokeri) ja hyviä! Näiden lisäksi mä oon harjoitellut terveellisempien herkkujen tekoa.
MDSC_0482
asuste oli lenkkarit osana jokapäiväistä asua. Eli oon innostunut tässä viime aikoina käyttämään enemmän lenkkareita lenkkipolkujen ja kuntosalin ulkopuolella. Mulla on tähän mennessä ollut käytössä nuo Niken Free Run 5 - lenkkarit pinkkinä, mutta ostin noille myös vähän hillitymmät kaverit... Nämä ja ne uudet tulette varmasti näkemään pian asukuvissa!

Sellaisia kuukauden valittuja paloja tällä kertaa! Ensi kuussa uudelleen.

Ei kommentteja