VIIMEISEN LOMAVIIKON AHDISTUS

mDSC_0259
Mulla on tällä hetkellä menossa viimeisen lomaviikon ahdistus.

Mä yritän tällä hetkellä nauttia siitä vapauden tunteesta, kun ei tarvitse tehdä yhtään mitään. Koska pian tämä tulee muuttumaan - arkeen tulee taas tervetullut rutiini, jota rytmittää opiskelut ja treenit, kaverit ja kotoilu. Se tuttu ja turvallinen (sekä kiireinen) arki. Kaikesta huolimatta tämä ahdistaa. Miksi?
Mä viihdyn mun elämässä - mulla on kaikki hyvin just nyt. Silti tuleva syksy stressaa - mä en osaa keskittyä ja useat yöt menee pohtiessa ja suunnitellessa elämää.

Reilu vuosi sitten mä kirjoitin postauksen melkeinpä samasta aiheesta (klik) ja voin edelleenkin allekirjoittaa jokaisen sanan. Nyt, vuosi tämän jälkeen, samat fiilikset on taas pinnassa. Mä kaipaan mun elämää Joensuussa - mä kaipaan mun kavereita, treenejä huippuporukassa sekä myös sitä opiskelua. Toisaalta mä haluaisin vain jäädä tähän huolettomaan elämään.

Toisaalta mä haluan ja kaipaan muutosta, mutta toisaalta se saa mut ahdistumaan. Liekkö tämä jotain  vuosittaista syyskriisiä, joka saapuu lomien loppuessa. Mene ja tiedä.

12 kommenttia

  1. Mun mielestä on tosi kiva ja tärkeetä, että kerrot näistä tuntemuksista. Varmasti hyvin monella on samanlaisia ajatuksia arkeen palaamisesta. Mullakin tällä hetkellä kunnon kriiseilyt syksystä ja samalla koko elämästä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ihanasta kommentistasi <3

      Tsemppiä sinne! :)

      Poista
  2. Arki on aina toisaalta ahdistavaa ja toisaalta tervetullutta. Itselläni on vähän toisin päin, sillä opiskelin kesän ja eilen mulla oli viimeinen koulupäivä ennen äitiyslomaa. Vähän ahdistaa siis lomalle jääminen, vaikka se hassulta kuulostaakin. En ole nimittäin lomaillut ikuisuuksiin. Itse tykkään rutiineista ja yleensä opiskelut ja arki tuo niitä sopivasti. Tsemppiä arkeen ja syksyyn :)

    http://lifewithhannamari.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuitos kommentistasi :)

      Tsemppiä äippälomalle!

      Poista
  3. Niin samoissa tunnelmissa! Luennot alkaa ensi viikolla ja vaikka odotettavissa on kaikkea kivaa ja kiinnostavaa,on myös ihan jäätävä ahdistus ja tuska tästä viimeisestä lomaviikosta :/ Pakosti opiskellessa varmaan stressaileekin sitä tulevaisuutta, että osaisi tehdä oikeita valintoja nyt, jotka auttaisi sitten tulevaisuudessa.
    Tsemppiä opiskeluihin!

    VastaaPoista
  4. Itelläni ainakin on lähes joka syksy pieni kriisi mutta joka kerta siitä on selvitty sekä ajanhallinnallisesti että muutenkin!

    hanna
    www.hannamariav.com

    VastaaPoista
  5. Mua ahdistaa lähinnä tuleva pimeys ja kylmyys. Muuten tykkään syksystä ja arjestakin, mutta vielä jaksaa suht hyvin :) Tsemppiä arkeen!

    VastaaPoista
  6. Kuulostaa jotenkin "ihanan" tutulta. Tsemppiä arkeen! Kyllä se siitä helpottaa.

    VastaaPoista