LUITA JA VIIKINKEJÄ

mDSC_0157
Mun uusin sarjakoukutus on Viikingit - oon katsonut tässä parin viikon aikana pari ekaa kautta. Sarjoja katsoessa mulla on usein tapana neuloa ja usein neulottavan tulee olla melko helppoa (ei mitään monimutkaista kirjoneuletta esimerkiksi :D).

Sarjan teemaan sopivasti keskeneräisten töiden joukosta löytyi Bones-sukat, jotka olin aloittanut viime vuoden puolella, mutta jotka olivat syystä tai toisesta jääneet kesken. Niinpä otin ja neuloin nämä loppuun sarjan jaksoja katsoessani. Kivan yksinkertainen malli ja paksuhkosta langasta valmistuivat nopeaan! Pohdin vain sukkien valmistuttua, että mallikerta olisi ehkä päässyt paremmin oikeuksiinsa ohuemmasta langasta, mutta kivat nämä on näinkin!

Lankana käytin siis Novitan 7 Veljestä luonnonvalkoisessa värissä (kivasti "luunvärinen") ja puikot oli 3,5 mm bambut. Ohje löytyy Neulekirja Tähkäpää ja muut lempineuleet-kirjasta, jos joku sattui kiinnostumaan! Koska itse tein paksummasta langasta, modasin ohjetta niin, että silmukoita mulla tässä oli 48. Lankaa kului yhteensä 127g.

3 kommenttia

  1. Tosi kivat sukat! Mulla on pitkään ollut tarkoitus alkaa katsoa tuota sarjaa, mutta en oo jostain syystä saanut aikaiseksi. Pitää kyllä tänään laittaa ensimmäinen jakso pyörimään, kun viime aikoina tosi moni on kehunut kyseistä sarjaa.

    VastaaPoista
  2. Nuorempana neuloin useinkin televisiota katsellessani, mutta sittemmmin "opin" että aika vähän tulen neulevaatteitani kuitenkaan käyttäneeksi, joten se on jotenkin jäänyt. Villasukkia tietysti tulee jonkun kerran talvessa tarvittuakin.

    VastaaPoista
  3. Oi oon joskus kattonu tuota sarjaa! Oli ihan OK jonnekin asti, mutta sitten rupes menee yli ja HBO käyttöliittymänä ei houkuttanu ollenkaan XD

    hanna
    www.hannamariav.com

    VastaaPoista