45 PÄIVÄÄ

PALUU SORVIN ÄÄREEN. 45 päivää. Niin monta päivää on siitä, kun mä viimeksi tänne kirjoitin. Näihin 45 päivään on mahtunut vaikka mitä, mutta ei toisaalta mitään - tai ainakin siltä se tuntuu.

Vaikka mä annoin itselleni luvan tähän "blogilomaan", oon mä mielestäni velvollinen antamaan teille selityksen siitä.

45 päivää sitten mulla alkoi "kesäloma". Kesäloma, jonka aikana mä oon joutunut tekemään enemmän duunia kuin viime talvena yhteensä - tai ainakin se on siltä tuntunut. Moni minut tunteva tietää, että mä oon ihmisenä sellainen, joka antaa aina kaikkensa tai ei sitten yhtään mitään. Tämä koskee aika paljon kaikkea - oli sitten kyse treenaamisesta, opiskeluista tai ihan mistä vaan. Mä oon sellainen kaikki tai ei mitään -persoona.

Tällä kertaa mä päätin antaa kaikkeni reilun kuukauden ajan töille, treenaamiselle ja ennen kaikkea kesäopiskelulle. Mun päivät koostui lähes aina töistä, treenaamisesta ja tenttiin lukemisesta (ja muista opiskeluhommista). Muulle ei vaan yksinkertaisesti ollut aikaa. Mä heräsin lähes joka aamu klo 5 joko töihin, treenaamaan tai lukemaan. Illasta töiden jälkeen mä kävin vielä salilla ja kotona olin joskus vähän ennen klo 23. Mun harvat vapaapäivätkin oli bookattu täyteen vaikka mitä. Hullua - mä tiedän, mutta en halua valittaa. Mä tiesin, että tätä tulee kestämään vain reilu kuukausi, joten sillä mä jaksoin. Onneks se on nyt ohi.

Tuon hullunmyllyn loppumisesta on nyt viikko, jonka aikana mä oon painanut ahkerasti duunia ja ihmetellyt, mitä mä kaikella vapaa-ajalla tekisin :D Oon myös yrittänyt petrata niissä asioissa, jotka mä laiminlöin tuon reilun kuukauden aikana: lepääminen, perhe ja ennen kaikkea Oliver.

Vaikka mä sain mun "kesäloman" alun kuulostamaan varmasti aivan hirveältä, on se silti ollut ihan mukava. Mä oon nauttinut mun elämästä täällä luonnon keskellä ja iloinnut arjen pienistä hetkistä. Oon mä stressannutkin paljon, mutta mun mielestä elämän ei tarvitse aina olla tasapaksua - elämään kuuluu helpommat ja vaikeammat jaksot. Ne on ne, jotka kasvattaa meitä ihmisinä.

Jotta tästä kirjoituksesta ei tule aivan marathonia, on ehkä parempi alkaa kurkkimaan, miltä mun reilu 45 päivää on näyttänyt:
paluu1
Reilu 45 päivää sitten starttailtiin viimeisiä vuorokausia Joensuussa. Tuota joenrannassa kulkevaa lenkkireittiä mulla on todellakin ikävä! // Viimeisen "koulupäivän" selfie. Luvassa oli luonnontieteiden paritentti, josta me suoriuduttiin Lauran kanssa ihan hyvin!
paluu2
Fiilis tuon luonnontieteiden tentin jälkeen oli hyvä, mutta toisaalta haikea - ensimmäinen vuosi yliopistolla alkoi olla ohi. Toki mulla oli vielä kesäopintoja tehtävänä, mutta ne mä pystyin hoitamaan kotoa käsin. Mä havahduin ajatukseen, että mä viihdyin Joensuussa paremmin kuin hyvin. // Käytiin tyttöjen kanssa syömässä kreikkalaista "kesäloman" kunniaksi. Oli muuten mun eka kerta kreikkalaista ikinä! // Vielä samaisena päivänä eli tiistaina 17.5. mun oli aika pakata kimpsut ja kampsut autoon ja suunnata kohti kotikotia töiden merkeissä.
paluu3
Keskiviikkona, mun ensimmäisenä "kesälomapäivänä" oli aika astua taas Keskon palvelukseen. // Treenaaminen on toiminut mulla hyvänä vastapainona lukemiselle ja töille. Vaikka kaikki on tavallaan rankkaa, on treenaaminen mulle hyvä tapa tyhjentää päätä stressistä. Tämä kuva on yhdestä mun perjantai-illan treenistä (the 21), jossa tehtiin 40 minuutissa 210 burpeeta ja 210 kb swingiä. Olin aika kuollut tuon jälkeen. // Oon ehtinyt myös käydä moikkaamassa pari kertaa Leeviä. On se vaan niin suloinen karvapallo! Vielä pitäisi odottaa reilu viikko.
paluu4
Vaikka mulla on ikävä Joensuun joenrantaa, kyllä mulle nämäkin lenkkimaisemat kelpaa! // Erään vapaapäivän selfie - olin äidin työpaikalla lukemassa tenttiin, // 3 kaverin mango&appelsiini - todella vahva suositus! Nam.
paluu5
Treeniä, treeniä, treeniä. Meillä on ollut nyt alkukesästä kestävyyttä painottava jakso ja voin sanoa, että hiki on ollut. Ja kovaa on treenattu. // Heinäkuun alussa, eli jo ensi viikolla (!!!) viinijuhlat kutsuu parina iltana. En malta odottaa! // Sain synttärilahjaksi uuden kellon. Mä tykkään - onneks mun porukat tietää mun kellohulluudesta :)
paluu6
Erään aamun lenkkimaisemia. Päätin käydä pitkästä aikaa vähän pidemmällä lenkillä ja kyllä kannatti - se fiilis sen jälkeen oli aivan huippu!
Oon myös kesän aikana alkanut harjoittelemaan tosissani juoksemista. Mulla on tavoitteena juosta 10 km syyskuussa Finlandia Marathonin Valon kympillä. Viime kesänä mä juoksin melko vähällä harjoittelulla 5 km, joten päätin tuplata tavoitteen tähän kesään. Kaikki mut tuntevat tietää, että mä en ole mitään juoksija-tyyppiä. Oon käynyt melko harvakseltaan juoksemassa, mutta harjoittelu etenee suunnitelmien mukaan ja juokseminen on tuntunut ihan hyvältä! Se on pääasia. Mä oon painottanut enemmän kestävyyteen ja tehnyt kävelylenkkejä sekä juossut vähintään parin viikon välein lenkkiä. Oon kokenut, että tällainen treenitapa sopii mulle parhaiten.
Mä päätin, että tänä kesänä lähden rakentamaan hyvää pohjaa juoksemislle ja harjoittelun olen aloittanut niinkin vähästä kuin 1 km juoksu, josta matkaa on joka toinen viikko kasvatettu kilometrillä. Ensi viikolla olisi taas juoksulenkin aika, nyt on vuorossa jo 5 km!
paluu7
Synttärien viettoa rennossa asussa. Nuo H&M:n kollarin on vaan niin kivat, että mä voisin asua niissä. // Mummi ja vaari tuli siis juhlistamaan mun synttäreitä ja ne toi mulle perinteen mukaisesti kieloja. Juotiin myös skumppaa ja syötiin äidin ja mun leipomaa suklaista appelsiinimoussekakkua - oli muuten tosi hyvää!
paluu8
Synttäri-iltana pelailtiin vähän korttia ja juotiin viiniä - kiva ilta, joka vähän tasoitti kiirettä. // #ootd // Leevi 
paluu8
Käytiin eräänä sunnuntaina syömässä pitkästä aikaa ulkona. Meidän oli tarkoitus mennä syömään joko Mortoniin tai Nizzaan, mutta Mortoniin sää oli liian kylmä ja Nizza oli kiinni. Päädyttiin sitten Rossoon. // Aloiteltiin äidin kanssa myös kesän Game of Thrones -marathon. Ollaan katsottu 1-2 jaksoa silloin tällöin ja ollaan edetty jo 3. kaudelle. // Opiskelua, opiskelua, opiskelua...
paluu9
Mavea ja sinkkuja treeni-illan päätteeksi. Voin sanoa, että vähän hapotti! // Käytiin moikkaamassa herra Hedbergiä Kuopion Pullukka runissa. Mukava tapahtuma - ensi vuonna uusiksi! // Pullukka runin iltajuhlaan menossa.
paluu10
Vähän virkistystä ja stand uppia - kelpo tapa viettää lauantai-iltaa. // Oliver //  Ettei totuus unohtuisi.
paluu11
Muutama viikko sitten tuli syötyä kesän ekat mansikat. Sen jälkeen niitä on tullut syötyä ihan ahkerasti! // Oliver - mun pikku vauva. Sen vierestä on vaan niin mukava herätä. Välillä tosin tulee mietittyä, onko sillä minkäänlaista selkärankaa, kun se on aina niin mutkalla... // Kesäsafka 
paluu12
Yhtenä sunnuntaina viestiteltiin kaverin kanssa aamulla ja puhuttiin muun muassa treenaamisesta. Mun suunnitelmat oli aika selvät: rentoutumista ja tenttiin lukemista. Kuinkas sitten kävikään, viesteistä motivoituneena lähdin extempore lenkille tihkusateeseen. Oli muuten ehkä yksi parhaista päätöksistä pitkään aikaan! // Iloinen meitsi, koska kesätentti vihdoin ohi. Tuntui, että osasin asiat ihan hyvin - turhaa siis stressasin. // Vihon viimeisetkin koulutehtävät tältä kesältä palautettu - oli muuten aika voittajafiilis! Tosin vielä pitäisi tehdä kasvio, mutta mitä pienistä...
jussi161
Kesäbreku. Mä oon kausisyöjä: viimeiset puoli vuotta mä oon vetänyt puuroa melkein joka aamu, mutta mä taas kyllästyin siihen. Nyt on vuorossa taas granola, maustamaton jugurtti ja (tuoreet) marjat. Nam! // Juhannusaaton mä olin tänä vuonna vapaalla, joten lähdettiin ihan hyvissä ajoin viettämään sitä mökille Vehmeriin. Skumppa ja kesäinen safka kuuluivat asiaan :)
jussi162
Neiti kesäheinän laituriselfie. Mökille pitäisi päästä kyllä useammin! // Nää maisemat on kyllä 
jussi163
Juhannusjälkkäriksi tekaistiin äidin kanssa kesän eka pavlova. Oli ihan törkeen hyvää, kuten aina! // Työmyyrän juhannustyöt kattoivat tänä vuonna lauantain ja sunnuntain. Lauantaina aamulla mä näytin vielä noin freesiltä (samaa en voi sanoa sunnuntai-illasta - oli aika rankat kaksi päivää nimittäin). // Sunnuntaina työvuoron jälkeen ansaittu siideri ja pari jaksoa GoT:ta.
paluuu
Tämän viikon ensimmäinen vapaapäivä tuli vietettyä Joensuussa. Rehellisesti sanoen, oli tosi outoa mennä sinne monen viikon tauon jälkeen. Siitä huolimatta koti on koti. Pienoinen ikävä Joensuuhun siis heräili taas. // Kierrätin äitiä kivoissa Joensuu-paikoissa - käytiin lounaalla Vesikioskilla (suosittelen todella heidän vesirinkeleitä ja pullavohveleita sekä Cafe Mochaa - on jokaisen euron arvoiset!!) ja illemmalla syömässä Kerubissa. Tän lisäksi käytiin pyörimässä vähän kaupoilla. Tuli taas huomattua, ettei mua pitäisi päästää alennusmyyntien aikaan kauppaan ollenkaan - mä oon nyt käynyt kahdesti viikon sisällä alennusmyynneissä ja kotiuttanut aika paljon kaikkea (tarpeellista tosin). Tili kiittää - not. Onneks ens viikolla on palkkapäivä :)

Joensuu-päivän lisäksi mä oon tällä viikolla tehnyt duunia ja treenannut. Vielä olisi pari työvuoroa ennen sunnuntain vapaapäivää. Ihan jees arkea siis tää mun elämä tällä hetkellä :)

Sellainen on ollut mun "kesäloman" alku.

2 kommenttia