ENSIMMÄINEN SYKSYN MERKKI

Älkää niitatko mua seinään, vaikka kirjoitankin seuraavaksi jo syksystä, vaikka on vasta elokuu...

Mulle yksi selvin syksyn merkki on se, kun mulle tulee tunne, että mä tarviin villasukat jalkaan. Mulla on kyllä tapana käyttää villasukkia ympäri vuoden (myös kesällä), mutta ilmojen alkaessa viiletä kesän huippulukemista tulee villasukkatarve. Ei tapa, vaan oikea tarve.

Yleensä ensin minun alkaa tehdä mieli vetää villasukat jalkaan yöllä, onhan silloin yleensä viileintä. No, tällainen yö oli ensimmäistä kertaa tänä syksynä toissayö - ilman villasukkia en vain saanut unta! Onneksi oli silloin nämä Ruotsin matkasukat jalkoja lämmittämässä.
DSC_0524muok
Tosiaan, mä oon nimennyt nämä sukat Ruotsin matkasukiksi - ihan vain sen vuoksi, että mä neuloin nämä suurimmaksi osaksi mun Ruotsin reissun aikana. Sukat on vaan niin helppo matkaneule - ei välttämättä vaadi tuhatta eri lankaa ja tekniikkaa, ihan peruskaurakin on jees.
DSC_0528muok
  • tehty: 7.7.-19.7.2014
  • lanka: Drops Big Fabel Print
  • väri: sinertävä (522)
  • puikot: 3,5 mm bambut
  • ohje: oma, 40 s
  • lankaa kului: 83 g
  • koko: oma (~38,5)
  • fiilis: tosi kivat! Ihana uusi lankatuttavuus.

Ei kommentteja