KESÄLOMALLA

Kesäloma oli ja meni - torstaina oli aika palata sorvin ääreen yliopistolle. Mikä olisi siis parempi ajankohta muistella vähän kesälomaa?

Tänä kesänä mä lomailin about 5 viikkoa: neljä ensin putkeen, sitten kävin viikon oleilemassa yliopistolla maastokurssin merkeissä, jonka jälkeen lomaa oli jäljellä vielä reilu viikko. Ei yhtään hullumpaa siis! Vaikka tällainen kuukauden loma on monilla aloilla ihan normaalia, kyllä musta tuntui, että olen lomien puolesta kouluttautumassa oikeaan ammattiin - mä en malta odottaa kunnon pitkiä kesälomia, joilla ehtii ihan vaan ollakin. Tämä mun loman pätkä kun vaikutti tuppautuvan täyteen kaikkea, liiaksikin asti ehkä.
PicMonkey Collagekesä1
Loma alkoi heinäkuun puolivälissä ja juhlistin sitä kunnon ulkotreenillä. Mä olin telonut tuon mun polven edellisellä viikolla, joten salille en viitsinyt lähteä. Ulkona treenaaminen on kyllä tosi jees - varsinkin kun säät sallii! //  Kesän paras burgeri ehdottomasti. Konttiravintola Mortonissa tuli vierailtua tänä kesänä ensimmäistä kertaa ja ei kyllä jäänyt viimeiseksi kerraksi, jos vaan holleille satun tulevaisuudessa. // Toisena lomapäivänä lähdin heti reissun päälle suuntana Helsinki/Porvoo. Menin siis ekaksi päiväksi Helsinkiin, josta matkasin vielä mummin ja vaarin luokse Porvooseen lähes viikoksi. Lähdin matkaan aamutuimaan ja Helsinkiin päästessäni oli sopivasti lounasaika, joten suunnistin sushille (ja viinille) tuttuun mestaan :)
PicMonkey Collagekesä2
Helsingin kattojen yllä  // Helsingissä näin ihanaa Coraa. Käytettiin päivä jutustellen ja kierrellen ympäri Suomenlinnaa. // Loppureissun vietin enemmän ja vähemmän Porvoossa mummin ja vaarin luona. Porvoo on kyllä ihana kesäkaupunki! Mä oon aiemmin käynyt Porvoossa talvella ja keväällä, mutta kyllä kesä on mun lemppari näistä.
PicMonkey Collagekesä3
Kesäloman aikana tuli shoppailtua useampaan otteeseen: niin Porvoossa, Helsingissä kuin Köpiksessäkin. Jälkimmäisestä ajattelin tehdä jonkinlaista shopping haul-postausta. // Porvoossa kävin myös lenkillä suht ahkerasti. 6 km taittui yhtenä aamuna juosten yllättävän kevyesti. // Lomalla tuli katsottua myös useampi ilta (ja yö) Crossfit Gamesejä.
PicMonkey Collagekesä4
Isolla kirkolla. Käytiin mummin ja vaarin kanssa vielä vähän kiertelemässä Helsingissä loppureissusta. Käytiin muun muassa Kiasmassa sekä katsastamassa Museum of Broken Relationships. Jälkimmäistä suosittelen todellakin - näyttely on auki vielä pari päivää (11.9. asti!). // Liuskaluodon Skifferissä tuli käytyä myös syömässä. Antaisin vaikka vasemman käteni tuosta pitsasta atm. Niin hyvää se oli. // Turisteilua Porvoossa.
PicMonkey Collagekesä5
Kuopio Rockissa tuli heiluttua tänä(kin) vuonna molempina päivinä. Tuli kuunneltua muun muassa Sanni, JVG, Vesala, Antti Tuisku, Apulanta, Turmion Kätilöt... Mahtavat kaksi päivää siis! // Yksi onnellinen festaroija. // Keräiltiin Miisun kanssa parina iltana mustikkaa. Hirveän suurta satoa ei tänä vuonna irronnut, mutta on se kuitenkin parempi kuin ei mitään.
PicMonkey Collagekesä6
Pullavohvelilla, koska pikainen Joensuu-visiitti eräänä lomapäivänä. Käytiin leikkaamassa mun nurtsi ja kokoamassa hylly, joten oltiin kyllä herkut ansaittu! // Tätä maisemaa voisi tuijottaa loputtomiin. Koti ♥ // Matkalla Helsinkiin - toista kertaa jo loman aikana.
PicMonkey Collagekesä7
Kuten tässä postauksessa kerroin, meidän matkasuunnitelmat hieman vaihtui lennosta (kirjaimellisesti). Tukholman sijaan me matkustettiin nimittäin... // ... Kööpenhaminaan! Vaikka muutoksia tulikin matkaan, hyvä maku jäi. Köpis oli kiva ♥ // Köpiksestä paluuta seuraavana aamuna mulla oli pitkästä aikaa aika neulan alle. Tulosta näette, kunhan on parantunut kunnolla.
PicMonkey Collagekesä8
Mä oon harjoitellut tekemään smoothie bowleja tässä viime aikoina. Aiemmin mä vaan ihastelin kuinka kauniita kaikki bowlit oli somessa, mutta vihdoin uskallauduin kokeilemaan itse! // Näitäkin lenkkimaisemia on ikävä. Autiot tiet on kyllä parasta maaseudulla lenkkeillessä. // Smoothie bowlejen lisäksi mä oon harjoitellut viime aikoina gluteenitonta leivontaa ja ruoanlaittoa, koska mun äitiä on neuvottu välttämään gluteiinia sisältäviä tuotteita. Tuon marjapiirakan tein tällä ohjeella - ja tuli muuten hyvää!
PicMonkey Collagekesä9
Käytiin juhlistamassa Nightwishin 20-vuotista taivalta Himoksella. Asuksi valikoitui mustaa pienellä punaisella twistillä. Postausta siitä luvassa myöhemmin vähän paremmilla kuvilla :) // Ilta oli kyllä mahtava - tanssittua tuli Delainin, Sonata Arctican, Arch Enemyn sekä tietty juhlakalun, Nightwishin parissa. Vaikka olenkin nähnyt NIghtwishin livenä suhteellisen monta kertaa, jaksaa se silti aina sykähdyttää. Tuollakaan keikalla ei kyyneleiltä vältytty - mä oon niin onnellinen, että törmäsin kyseiseen bändiin reilu 10 vuotta sitten.
PicMonkey CollageKESÄ10
Mun oli tarkoitus treenata mun viimeinen lomaviikko kevyesti - joogaa, kevyttä lenkkiä sekä keskivartaloa. Kuinkas kävikään - ehdin tekemään kaikki yllämainitut kerran, ennen kuin tulin kipeäksi. Pikku hiljaa onneksi alkaa helpottamaan! // Kesän aikana tuli kyllä syötyä hyvin. Kesäsafka ♥ // Lomani viimeisen perjantain vietin töissä - pääsin pitkästä aikaa sijaiseksi. Mun äänen kannalta tuo oli ehkä vikatikki, mutta kivaa oli silti. Mun paranemassa ollut flunssa nimittäin paheni tuon päivän aikana ja lopulta menetin illalla mun äänen kokonaan. Ääni palaili vihdoin maanantaina - oli aika hiljainen viikonloppu...
PicMonkey CollageKESÄ11
Flunssaisuudesta huolimatta lähdettiin perjantaina töiden jälkeen Kuopioon. Missioon kuului nostalgiaa Partasen lihapiirakoiden merkeissä ja leffailua. // Käytiin katsomassa Lemmikkien salainen elämä. En oo pitkään aikaan nauranut niin paljon! // Äänettömyydestä huolimatta kävin viikonloppuna pyörähtämässä mökillä. Siellä pitäisi ehdottomasti viettää enemmän aikaa - ensi kesän tavoite?
PicMonkey CollageKESÄ12
Aloitin kipeänä ollessani lukemaan yhteen sähköiseen tenttiin, joka meidän pitää suorittaa tässä syyskuun aikana. Leevi on tietysti avustamassa mua lukemisessa. // Kipeilyn myötä mun iltarutiineihin on soluttautunut iltatee. Rauhoittaa kivasti ärtynyttä kurkkua (mulla siis lääkäri diagnosoi akuutin kurkunpäätulehduksen, joka aiheutti äänettömyyden). // Viimeisen lomapäivän aamiainen: ei-niin-valokuvauksellinen proteiinilettu, teetä, vitamiinit sekä jakso uusinta sarjakoukutusta, 12 Monkeysiä.

Tämän koosteen myötä voin hyvillä mielin sanoa heipat kesälle, vaikka onhan mulla tuolla arkistoissa vielä aika monta luonnosta, mm. Köpiksestä ja kaikista muista kesän reissuista. Niitä on kuitenkin kiva fiilistellä näin jälkikäteenkin. Anyways, tervetuloa syksy!

Ei kommentteja