MINÄ ♥ JOENSUU

Muutin 8,5 kuukautta sitten Joensuuhun, ensimmäistä kertaa omilleni ja vielä kaiken lisäksi vieraaseen kaupunkiin, josta en tuntenut ketään. Muistan, kuinka minua jännitti se, miten selviän omillani, itsenäisesti.
mDSC_2869
Myönnän, että minulla oli alunperin syvät ennakkoluulot Joensuuta kohtaan: itse asiassa Joensuuhun opiskelemaan hakeminen oli viime hetken päätös. Mä olin pitkään siinä uskossa, etten tulisi viihtymään kyseisessä kaupungissa, koska se on niin...sellainen. En osaa edes selittää, mutta voin sanoa, että ennakkoluulot olivat massiiviset. Joensuusta on kuitenkin muodostunut vastoin odotuksia mulle rakas kaupunki, koti. Yksi tekijä tähän on voinut olla se, että mä koen, että luonto on täällä todella lähellä - parin minuutin kävelyllä pääsee rantaan ja rauhallisille pururadoille. Tällaiselle luonnonlapselle tuo on tosi tärkeä tekijä.
MDSC_2836
Nämä 8,5 kuukautta ovat menneet kuin siivillä: olen tavannut mahtavia ihmisiä niin yliopiston kuin salinkin kautta. Olen luonut uuden elämän tyhjästä ja täyttänyt sen ystävillä, elämällä. Päivääkään en vaihtaisi pois. Joensuusta on muodostunut mulle todella nopeasti koti - ja näin ollen mulla on kaksi kotia: toinen niistä on Joensuussa ja toinen kotikotona Leppävirralla.
mDSC_2816
Nyt on kuitenkin tullut aika kiittää näistä kuluneista kuukausista ja pakata auto ääriään myöten täyteen. On nimittäin aika muuttaa kesäksi kotikonnuille töiden perässä. Joensuu, sä veit mun sydämen ja annoit mulle kodin. Kiitos, mä palaan syksyllä ♥
MDSC_2843 Kuvat on otettu viime syksynä eräällä aamulenkillä, kun olin vielä aivan vastarakastunut Joensuuhun.

6 kommenttia

  1. Todella kauniita kuvia <3 Joensuu näyttää ainakin niiden perusteella mukavalta paikalta!

    VastaaPoista
  2. Ihania kuvia! Blogisi on ollut hyvin mielenkiintoinen, nyt kun itsellänikin on haaveissa tulla opiskelemaan erityisopettajaksi Joensuuhun. Vakavasta selvisin ja soveltuvuuskokeet siellä kutsuu kesäkuussa. Tosi jännää, koska olen käynyt Joensuussa tasan kerran. Toivon syvästi ja hartaasti, että vuoden päästä minäkin voisin olla samoilla linjoilla kanssasi kotipaikan ja opiskelupaikan suhteen. Ihanaa kesää sinulle!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Ja hyvää kesää sinnekin.

      Tsemppiä soveltuvuuskokeisiin :)

      Poista
  3. Löysin sattumalta uoeaan blogiisi. Olen myös Joensuusta, joten hauskaa tutkia blogiasi ja bongata tuttuja paikkoja! >:D jään seurailemaan juttujasi :)

    www.virkkasin.blogspot.fi

    VastaaPoista