NUOHOOJAN TUUBI

DSC_0032MUOK
Tämä tuubihuivi tuo minulle mieleen nuohoojan sen monien graafisten sävyjen vuoksi. On mustaa, on harmaan eri sävyjä.

Tämä huivi sai alkunsa, kun löysin meidän lankavarastosta reilun kaksi kerää käyttämätöntä Novitan Noki-lankaa. Vuonna kukka ja keppi olin sen vissiin ostanut, kun olin halvalla saanut. Aikoinaan olin siitä muistaakseni tehnyt myssyn, mutta siihen se oli sitten jäänyt ja olin heittänyt loput langat marinoitumaan "huonon neuletuntuman" vuoksi. Lanka oli kuitenkin yllättävän kivaa työstettävää.

Tämä huivi on osoittautunut erittäin hyväksi syksyhuiviksi, koska se ei ole liian paksu, mutta lämmittää kuitenkin. Lisäksi tuollainen vähän epätasaisempi pinta miellyttää mun silmää - vaihtelua siihen iän ikuiseen tasaisen jäljen vahtaamiseen!

Neuloin tämän huivin tasona, jonka sitten yhdistelin kolmen puikon päättelyllä. Näin takasin langan riittävyyden mahdollisimman isoon ja muhkeaan huiviin. Itse en nimittäin juurikaan tykkää huiveista, jotka on liian kapeita - muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.

  • tehty; 4.7.-10.8.2014
  • lanka: Novita Noki
  • väri: graafinen (890)
  • puikot: 7 mm pyöröt
  • ohje: oma, 50 s
  • lankaa kului: 223 g
  • koko: 130 cm x 40 cm
  • fiilis: i-h-a-n-a-! Miks mä en älynnyt silloin, kun tää lanka tuli, kuinka ihanaa tää on..? Rakastan! Surullisinta tässä on se, että nämä oli mun ainoot kerät..

Ei kommentteja