SUMMER 2014

Kesä 2014 oli minulle monella tapaa edellisistä vuosista poikkeava.

Periaatteessa mun kesä alkoi jo maaliskuussa, kun kirjoitukset olivat ohi - kouluhan loppui jo helmikuussa, abi kun olin. Maaliskuussa olenkin pitänyt ainoan oikean kesälomaviikkoni - viikon kirjoitusten ja työn (+pääsykokeisiin luvun) välissä. Tuo aika tuntuu vain nyt jo olleen ikuisuus sitten, kaikin puolin.

Huhtikuun alussa solmin ensimmäisen oikean työsuhteeni, joka on nyt ohi - voin sanoa, että lievää haikeutta ilmassa. Viisi kuukautta on elämässä kuitenkin yllättävän pitkä aika. Mä tykkäsin mun työstä, mutta nyt on aika siirtyä eteenpäin, kohti uusia tuulia.

DSC_0324

Kevät meni pitkälti akselilla työ - pääsykokeisiin luku. Rankkaa, mutta myös antoisaa.

PicMonkey Collage3

Oikean kesän alussa juhlittiin minun YO-juhlia. Vihdoin se kaikki puurtaminen oli ohi! (Ja elämä edessä, kuten meidän psykan opella oli tapana sanoa.) Tavallaan on ollut outoa, kun ei ole ollut enää koulua - omalla tavallaan mä oon jopa kaivannut koulua. Ehkä siis opettajan ammatti olisi mulle tälläkin tavalla oikea, kun en pääsisi koulumaailmasta eroon kulumallakaan ;)

nro444

Kesän alussa täytin 19 vuotta ja aloitin näin ollen viimeisen teinivuoteni.

DSC_0369

Alkukesästä tuli käytyä parissa pääsykokeissa. Opiskelupaikan kanssa ei käynyt tänä vuonna flaxi, mutta se ei enää edes harmita. Mä uskon, että välivuosi tekee minulle ihan hyvääkin. Uskon, että tällä on tarkoitus. Mä haluan uskoa niin.

Minusta tuntuu, että mä oon kasvanut paljon ihmisenä sen jälkeen kun koulu loppui - mä oon entistä avoimempi, itsenäisempi, sosiaalisempi, positiivisempi.. Mä oon ehkä aikuistunut ja mä uskon, että tää mun työ on vaikuttanut siihen paljon, se että mä oon kohdannut jatkuvasti tuntemattomia, joutunut pakottamaan (aluksi) itseni olemaan sosiaalinen, nykyään mulle ei tee mitenkään vaikeeta mennä juttelemaan tuntemattomalle. Se on mulle arkea.

DSC_00361

Kesän aikana mä oon myös matkustellut pari kertaa Suomen rajojen ulkopuolelle - naureskelin tässä, että oon viettänyt kaikki mun pidemmät vapaat ulkomailla :D On tullut haisteltua niin Brittein saarten tuulia kuin Ruotsinkin ilmoja.

DSC_02861
DSC_00101
Kesä 2014 on ollut mulle myös rankka. Kesän aikana on ollut hetkiä, kun ei olisi jaksanut - olisi halunnut vain luovuttaa. Mutta mä oon ollut vahva ja jaksanut. Mun elämä on ollut hyvin hektistä, ennustamatonta. Paria poikkeusta lukuun ottamatta mitään ei ole voinut suunnitella etukäteen työvuorojen tietämättömyyden vuoksi (työvuorot tiedetään aina vaan viikko kerrallaan). Liikunnan ja syömisen kannalta tää kesä on ollut huono - tiedostan sen jatkuvasti itsekin. Mä en oo syönyt säännöllisesti (enkä niin terveellisesti kuin yleensä), enkä mä oo päässyt liikkumaan niin kuin olisin halunnut ja tottunut tekemään. Lenkkeiltyä on tullut, mutta muu on jäänyt - ja sen tuntee. Mut mä uskon, että kun mun elämä palautuu oikeille raiteille nyt syksyn tullen, kaikki loksahtaa paikalleen - mä haluan ja uskon niin.

DSC_0024

Vaikka välillä elämä onkin potkinut päähän, oon mä myös nauttinut kesästä. Vaikka vähäinen vapaa-aika on välillä ollut hyvin yksipuolisesti vietettyä, oon mä ehtinyt nauttimaan mm. hyvästä livemusiikista useampaan otteeseen sekä tietysti ihanien ihmisten läheisyydestä - niin kotomaassa kuin ulkomaillakin.

DSC_00241
01b19ae946f4c9cf43e28136587a151c3e9249ecf3muok

Kesällä myös mun elämään on tullut uusi rakas - karvainen sellainen :D Madde on jo iso tyttö ja tuntuu, että mä rakastan sitä vaan päivä päivältä enemmän. Meillä on nyt meidän pikku lauma 

DSC_0039

Elämässä on aina ala- ja ylämäkiä, ja niin on ollut tässäkin kesässä. Mutta mä oon onnellinen, että niin on ollut. Vaikka on ollut rankkaa, mä oon onnellinen niistäkin hetkistä - ne kasvattaa ihmistä. Näin jälkikäteen mä uskon, että mä en vaihtais hetkeekään tästä kesästä pois - ne kaikki, hyvät ja huonot, ovat olleen merkityksellisiä. Mun on ollut tarkoitus ja tarve kokea tämä. Tää kesä oli omalla tavallaan täydellinen.

Tämän kesän jälkeen voin sanoa olevani monta kokemusta rikkaampi.

DSC_00671

Tämän postauksen myötä voin hyvillä mielin paketoida kesän pakettiin tältä vuodelta ja toivottaa tervetulleeksi syksyn ja uudet tuulet 

Ei kommentteja