ELÄMÄNI AAKKOSET

Näin yhteisen alkutaipaleen alkumetreillä on hyvä pysähtyä hieman kertomaan itsestään. Monissa blogeissa näkynyt ELÄMÄNI AAKKOSET-haaste sopii siihen kuin nenä päähän.

A niin kuin aamu. Mä en oo koskaan ollut mikään aamuihminen. Yleensä oon vaan mielummin nukkunut pitkään ja tavallaan skipannut sen aamun sitten siinä. Nykyään mä en tiedä mitään parempaa kuin kiireettömät aamut ilman sen ihmeempää tekemistä. Mun täydellinen aamu ois sellainen, että mä heräisin levänneenä ilman herätyskelloa suht aikaisin (toooodella harvinaista), kävisin aamuaerobisella kauniissa säässä ja suihkun jälkeen söisin jotain hyvää aamupalaks, esim. avokadosmoothieta ja hedelmiä tms. Aamupalaseuraksi kelpuuttaisin mieluusti jonkin hyvän tv-sarjan jakson ;)
DSC_0458
B niin kuin blogimaailma. Mä oon ollut tavalla tai toisella tekemisissä blogimaailman kanssa kohta varmaan 5 vuotta. Mä en osaisi enää elää ilman, tämä blogi on siitä hyvä todiste - mun oli yksinkertaisesti pakko palata tänne. Mua vaan harmittaa hirveesti se, että meitä bloggaajia haukutaan todella usein ilman sen ihmeempää syytä tai perustelua. Tiedän, maailma on kylmä paikka, mutta eikös kannattaisi ainakin yrittää tehdä siitä parempi positiivisella asenteella?
C niin kuin cappuccino. Mä en juo kahvia. Sen sijaan mä oon ihan heikkona erikoiskahveihin ja kaakaoihin. Hyvin valmistettu cappuccino on rakkaus.
D niin kuin dreams = unelmat. Kaikilla ihmisillä on unelmia. Niin minullakin. Tällä hetkellä mä unelmoin siitä, että mä saisin sellaisen opiskelupaikan ja sitä kautta ammatin, josta mä nautin. Siks mä oonkin hakenut OKL:ään ja psykologiksi. Haluaisin rakastaa ja tulla rakastetusti, niin kliseiseltä kuin se kuullostaakin. Haluaisin myös matkustella mahdollisimman paljon, oppia olemaan paras versio minusta ja arvostamaan asioita, joita teen. Haluaisin olla rohkea, jotta uskaltaisin tavoitella mun unelmia.
E niin kuin eläimet. Mä oon kasvanut eläinten kanssa. Meillä on ollut koko mun elämän ajan kissoja, tälläkin hetkellä kolme: Milla, Miisu ja Maisa. Uskon, että sitten kun mä muutan pois kotoa, mun on vaan pakko ottaa kissa (tai kaksi), koska mä en jotenkin kestä ajatusta elää ilman! Kissojen lisäks mä tykkään myös esim. koirista, mutta mä en osaa koskaan olla luonnollinen muiden kuin kissojen kanssa. Kissaihminen siis olen.
057
F niin kuin Fazer. Kukapa ei tykkäisi suklaasta? Fazerin sininen ja lontoonrae on vaan jotain niiin parasta! Nykyään vaan (usein) tuntuu, että se 200g levy on liian iso, kun eihän sitä voi jättää vanhenemaan pöydälle!
G niin kuin gaamea addiktio tv-sarjoihin. Mä oon totaalinen tv-sarjojen suurkuluttaja. Mutta, mä en tykkää oikeestaan yhtään kotimaisista, Nymfit on ollut suuri poikkeus sääntöön! Mun lempparisarjoja tällä hetkellä on Pretty Little Liars, Dexter, Gossip Girl, True Blood ja The Vampire Diaries. Yleensä mä ostan tv-sarjat bokseissa, kun en jotenkin osaa katsoa sarjoja telkkarista. Nymfitkin katsoin netistä...
H niin kuin Heidi eli minä. Meitsi, 18-vuotta, työssäkäyvä tämän kevään ylioppilas.
DSC_0467
I niin kuin inspiraatio. Mä etsin aina uutta inspiraatiota - pukeutumiseen, käsitöihin, elämään ylipäätään. Mä saan kaikkialta sitä - luonnosta, kuvista, mediasta... Toivon pystyväni inspiroimaan ainakin jotakuta teistä - olisi kivaa, jos tämä olisi molemminpuolista!
J niin kuin just the way you are. Mä oon pikkuhiljaa opetellut positiivisempaa elämänasennetta - opetellut katsomaan maailmaa optimistisemmin ja ylipäätään näkemään itseni paremmassa valossa. Mulla ei oo koskaan ollut mikään huippuhyvä itsetunto, joten on todella tärkeää oppia hyväksymään itsensä sellaisena kuin on - kaikkine hyvine ja huonoine puolineen. Näkemään sen hyvän, mikä meissä kaikissa on.
K niin kuin koti. Mä oon ihan hirvee kotihiiri. Mä viihdyn kotona pitkiäkin aikoja hyvin, jos vaan pääsen välissä luontoon lenkille. Mä asun siis maalla :D On kiva käydä kylässä ja matkoilla, mutta on myös ihana palata kotiin - paikkaan, jonne minä kuulun.
L niin kuin liikunta. Mä oon vasta viime aikoina oppinut nauttimaan liikunnasta. Koulussa mä yksinkertaisesti vihasin liikuntaa ja olinkin siinä aika huono. Nykyään, monen mutkan kautta, mä oon oppinut nauttimaan liikkumisesta ja pyrinkin liikkumaan kuutena päivänä viikossa. Oon huomannut, että nykyään, jos en pääse esim. lenkille tai salille, mä meinaan tulla hulluks! :D
M niin kuin musiikki. Mä oon kasvanut musiikin kanssa. Mä oon soittanut yli 13 vuotta pianoa ja muutenkin musiikki on minulle henkireikä. Musiikin avulla voin unohtaa kaiken muun, eläytyä siihen aivan täysillä. Mulla on aina mun kännykkä (ja siten Spotify) mukana ja kuuntelenkin todella paljon musiikkia. Ennen mä kuuntelin vaan metallia, mutta nykyään melkein kaikki dancesta metalliin menee.
N niin kuin neulominen. Mä rakastan käsitöiden tekemistä. Mulla on aina jokin työ (tai yleensä useampikin) kesken. Eniten rakastan neulomista. Mä opin neulomaan kun olin 5 vuotta. Lupaan siis, että täällä tullaan paljon näkemään mun käsien tuotoksia!
DSC_0057
O niin kuin onnellisuus. Tällä hetkellä mä oon onnellisempi kuin aikoihin. Mä sain mun koulun käytyä hyvin arvosanoin, mulla on työ, koti ja ihana perhe. Mä oon terve. Kaikki on nyt hyvin.
P niin kuin piano. Piano on mun instrumentti. Mä aloitin soittamaan pianoa kun mä olin 5. Mä rakastan sitä, kuinka monipuolinen soitin piano on - sillä voi soittaa vaikka mitä. Viime aikoina mä oon myös vihdoin oppinut kunnolla arvostamaan sitä kaikkea, mitä mä oon oppinut - mun elämä on paljon rikkaampaa näin.
114
Q niin kuin quiche. Mä rakastan leipomista. Tykkään leipoa sekä suolaista että makeaa, mutta tällaisena sokerihiirenä makea vie voiton. Muffinssit on mun lemppareita, ja juustokakut! Mutta täytyy myöntää, että kunnollista piirasta on vaikea päihittää.
R niin kuin rakkaus. Suuri ja arvaamaton voima, joka vain vaikuttaa. Haluan joskus kokea sen.
S niin kuin språk, kieli. Mä rakastan kielien opiskelua. Mä osaan kiitettävästi suomea, ruotsia ja englantia, välttävästi saksaa ja ranskaa. Kielet on rikkaus.
T niin kuin tulevaisuus. Se tunne, kun ensi syksy on suuri kysymysmerkki. Ensimmäistä kertaa mulla ei ole selkeää suunnitelmaa. Toisaalta olisi kiva päästä opiskelemaan yliopistoon, mutta toisaalta välivuosikin houkuttelisi. Elämä tuo sen, mitä mä ansaitsen - ainakin mä uskon niin. Tulevaisuuden avoimuus on myös kivaa vaihtelua.
U niin kuin uusien paikkojen näkeminen. Mä rakastan matkailua. Mun haave ois käydä jokaisessa maailman maassa - en tiedä tuleeko se koskaan toteutumaan. Koen, että matkustaminen on tehnyt minusta avaramielisemmän ja oon oppinut paremmin kunnioittamaan sitä, mitä minulla on.
V niin kuin valokuvaaminen. Mä rakastan valokuvaamista. Haluaisin oppia ikuistamaan maailman kauneuden. Haluaisin kehittyä paremmaksi, mutta oon aika laiska liikahtamaan mukavuusalueen ulkopuolelle. Varsinkin kuvien muokkaamisessa ois paljon opeteltavaa (nykyään kun harvemmin niitä mitenkään muokkaan).
Levin huippu 28.6.-Tromssa 30.6 128
W niin kuin walinnanvaikeus. Mä oon oikeesti kunnon jahkaaja - mä en osaa päättää mitään nopeasti.
X niin kuin x-kromosoni. Itselläni on kaksi - olen ylpeä siitä, että olen tyttö, jolla on asiat hyvin. Olen onnellinen siitä, että olen saanut syntyä Suomeen, jossa meitä tyttöjäkin arvostetaan. Meillä asiat on hyvin.
Y niin kuin yksinäisyys. Niin hassulta kuin se kuullostaakin, mä nautin siitä, että saan olla yksin - tiettyyn rajaan asti. Yleisesti ottaenkaan mulla ei oo hirveesti kavereita, mutta mä oon tottunut siihen - mä keksin hyvin itselleni tekemistä.
Z niin kuin zzzzz. Nukkuminen on kivaa :D Olisi kiva kyetä nukkumaan enemmän niin, että aamulla heräisi levänneenä, eikä muutaman tunnin yöunien jälkeen, kuten liian usein. Miks mä en osaa mennä ajoissa nukkumaan?
Å niin kuin år, vuosi siis suomeksi. Vuodessa on tapahtunut todella paljon. Vuosi sitten en todellakaan olisi osannut kuvitella, millaista elämäni on nyt. En todellakaan olisi osannut kuvitella, että olisin töissä. Tai liikkuisin paljon - ja vielä nauttisin siitä. Vaikka eteenpäin katsoessa vuosi vaikuttaa hirveän pitkältä ajalta, on se yllättävän lyhyt aika.
Ä niin kuin äiti. Äiti on yksi mun elämän tärkeimpiä ihmisiä. Ihminen, joka uskoo minuun. Esikuva.
Ö niin kuin öitä. Mä lähden tästä nyt nukkumaan :D

Seuraa minua:

Instagram @heidinau
Twitter @HeidiKaroliinaA
heiaheia: Heidi Auvinen

Ei kommentteja