EI NIIN VAKAVAA

mDSC_0180 mDSC_0199 mDSC_0202 mDSC_0214
farkut Vila // raitapaita Zara // farkkupaita H&M // nahkatakki VeroModa // kengät Adidas // kaulakoru Kalevala

Hain tänä vuonna toistamiseen opiskelemaan. Viime vuonnahan mä hain vain Jyväskylään luokanpettajaksi (okl) ja psykologiksi. Psykologia vain ei tuntunut yhtään omalta jutulta pääsykokeisiin lukemisen jälkeen. Niinpä päätin jättää psykologi-haaveet ja suunnata energiani muihin asioihin. Tänä vuonna hain siis luokanopettajaksi Jyväskylään, Joensuuhun ja Helsinkiin sekä erityisopettajaksi Joensuuhun. Jyväskylään (luokanope) ja Joensuuhun (erkka) sain kutsut soveltavuuskokeisiin.

No, mitä jäi käteen VAKAVASTA? Tämän vuoden artikkelit oli mun mielestä loppujen lopuksi ihan kivat - yhtään sellaista "inhokkia" ei tullut vastaan kuten viime vuonna. En mä sano, että kaikki olisi helppoja ollut, mutta ei ne hirveitäkään ollut. Hyvinvointi herätti minussa aiheena aluksi hieman kummeksuntaa, mutta lopulta osoittautui ihan mielenkiintoiseksi aihekokonaisuudeksi. Tuntui, että tämän vuoden artikkelit oli paljon helpompitajuisempia eikä esim. mulle vaikeita taulukoita ollut niin paljoa.

Itse VAKAVA-koe ei myöskään ollut niin paha kuin viime vuonna. Viime vuonna muistan olleeni hyvin "vittuuntunut" kokeen jälkeen ja lähinnä jäi huono maku. Tänä vuonna homma oli eri - mulla oli ihan hyvä ja luottavainen fiilis. Tehtävät oli ihan jees - vaikeistakin pystyi aina eliminoimaan yhden tai kaksi vaihtoehtoa pois suoraan. Oli siellä toki paskamaisiakin tehtäviä (jotka oli kaiken lisäks niistä kivoimmista artikkeleista!), mutta niistäkin selvisin omasta mielestä ihan hyvin. Niin, ja nousihan mun pisteetkin viime vuodesta reilulla parilla kymmenellä... :)

Ensi viikolla olisi tosiaan edessä Jyväskylän soveltuvuuskoe ja seuravalla viikolla sitten Joensuun. Ennakkotehtävät sain palautettua viimeiset tänään ja niistäkin jäi ihan hyvä fiilis. Saa nähdä, mitä soveltuvuuskokeet tuo tullessaan!

Ei kommentteja